نماد بز در دفینه یابی

بیشتر نماد و سمبل قبر بوده و جهت نشان دادن مزار از آن استفاده شده است. نماد بز در دفینه یابی در زمان زرتشتیان کاربرد زیادی داشت و عموما دفینه در قسمت زیر پا و در ۷۰ سانتی متری وجود دارد. هر چه شاخ بز بزرگتر باشد نشان از محبوبیت و بزرگی شخص داخل مقبره را میرساند و معمولا اموال بیشتری را هم همراه خود دارد.

آثار و نشانه بز در گنج یابی مثل سایر نماد ها دارای معانی و مفاهیم خاص خود می باشد که بیشتر به عنوان سمبل شجاعت شناخته می شود. اما در دفینه یابی نماد بز همیشه با گنج همراه بوده و هنگام مشاهده نماد آن باید مناطق اطراف به دقت مورد بررسی قرار گیرد. رد.

 

نماد بز در دفینه یابی09191537966

نماد بز در دفینه یابی
خرید و فروش فلزیاب
09191537966

 

برسی نماد بز

اگر هنگام کاوش با نماد بز برخورد کردید ، احتمال وجود غار در اطراف نماد وجود دارد که دارای گنج می باشد. بنا به گفته برخی از کارشناسان دفینه یابی به فاصله 15 الی 20 متری این نماد غار وجود دارد.

اما برخی دیگر می گویند که با اندازه طول شاخ بز از قسمت پایین قبر باید حفاری شود تا به دفینه مورد نظر رسید.

البته چنانچه بز کوهی با شاخهای بزرگ و هلال باشد و دایره یا نقطه ای در داخل هلال باشد . میتواند سمبل نذر و نیاز و تقاضای پایان خشکسالی از خدا باشد . و ربطی به دفینه ندارد و حتی اگر قبری هم آنجا باشد، قربانی در درگاه خدا می باشد! و دفینه ای نخواهد داشت.

اگر روی سنگ ثابت آن را ببینیم باید اطرافش را جستجو کنید. البته اگر بز به تنهایی باشد، نشانه قبر و مزار کل و بزرگ یک قوم یا قبیله بوده و باید به سمت مسیر نوک شاخ آن و اگر شاخ برگشته یا کوتاه باشد به سمت ریش بز به دنبال قبر بگردید.

 

نماد بز در دفینه یابی09191537966

نماد بز در دفینه یابی
خرید و فروش فلزیاب
09191537966

 

بز در باورهای مختلف

  • ایران باستان: در ایران باستان، بز نماد قدرت، باروری، فراوانی و ارتباط با نیروهای ماورایی بوده است. شاخ‌های بز نیز نماد قدرت، پیروزی و فراوانی تلقی می‌شد.
  • یونان باستان: در یونان باستان، بز با خدایان پان و دیونیسوس مرتبط بود و نماد شهوت، شراب و طبیعت وحشی محسوب می‌شد.
  • مصر باستان: در مصر باستان، بز نماد خدای آمون را داشت و با قدرت و باروری مرتبط بود.

در دفینه یابی، نماد بز می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • محافظت از گنج: در برخی فرهنگ‌ها، بز به عنوان یک نگهبان در نظر گرفته می‌شد . و نماد آن بر روی اشیاء ارزشمند حک می‌شد تا از آن‌ها محافظت کند.
  • نشانه‌ی راه: گاهی اوقات، نماد بز به عنوان یک نشانه‌ی راه برای پیدا کردن محل دفن گنج استفاده می‌شد.
  • نماد جهت: جهت قرارگیری نماد بز ممکن است نشان‌دهنده جهت قرارگیری گنج باشد.
  • نماد عمق: اندازه و جزئیات نماد بز ممکن است به عمق دفن گنج اشاره داشته باشد.

 

نماد بز در دفینه یابی09191537966

نماد بز در دفینه یابی
خرید و فروش فلزیاب
09191537966

 

نکات مهم در مورد تفسیر نماد بز

  • تفسیر نمادها به تنهایی کافی نیست: برای تفسیر صحیح یک نماد، باید به مجموعه‌ای از عوامل از جمله نوع نماد، محل قرارگیری آن، نمادهای همراه و ویژگی‌های زمین‌شناسی منطقه توجه کرد.
  • هر نماد می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد: معنای یک نماد می‌تواند بسته به فرهنگ و زمانه متفاوت باشد.
  • تفسیر نمادها نیاز به تخصص دارد: تفسیر صحیح نمادها نیاز به دانش و تجربه در زمینه باستان‌شناسی و نمادشناسی دارد.

معنی و مفهوم در گنجیابی و دفینه یابی :

  • مردم باستان در زمان های دور به بز و قوچ احترام میگذاشتند و آن را در مکانهای مختلف نقاشی میکردند زیرا باعث کشف شراب شد که در زمانهای قدیم جایگاه بسیار مهمی داشت.
  • نماد رومی است زیرا برجسته کاری الزامی هست اگر ۴۳ پله در کنار نماد بز یا قوچ باشد باید در جهتی که قوچ به آن نگاه میکند سه شمع وجود داشته باشد . که یکی از این شمعها را میگویند پر است تحقیق باید با شمع شروع شود که ساختار متفاوتی دارد اگر ساختار متفاوت قابل تعیین نباشد . ابتدا باید از شمع وسط شروع شود همانطور که مشخص هست شروع از وسط زمان از دست دادن را کاهش میدهد.
  • نماد بز و قوچ علامت قبر قطعی است و برای هفت سلسله مرد پر از هدیه است . بیشتر هدایا اجناس مردانه هست اقلامی مانند شمشیر و کلاه ایمنی داخل آن یافت میشود.
  • شاید در هر قوچ گنجی نباشد اول از همه باید بدانیم قوچ متعلق به کدام تمدن است.  مثلا قوچ سنت مهمی است که متعلق به ترکان باستان است ترک های آلتایی و زازا بیشتر از آن استفاده میکردند در اسلام، استفاده از مجسمه قوچ ویژگی خود را از دست داد همچنین ترکهای مسیحی از نقوش قوچ به وفور استفاده میکردند.

ارتباط با کارشناس فروش

برای تعمیرات انواع فلزیاب اینجا کلیک کنید.

برای خرید انواع فلزیاب اورجینال کلیک کنید. 09191537966

برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها  : @karshenas_zarshenasan

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب ،خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب : 09191537966